En un post del gener de 2013, amb motiu d’una visita a
l’abadia de Sant Hilari, prop de Carcassona, ja vaig fer esment de la
importància de l’anomenat Mestre de Cabestany. Ara he tingut la oportunitat de
visitar el Centre d’Escultura Romànica de la població de Cabestany (Rosselló),
un indret excepcional per conèixer l’obra i la tècnica d’aquest misteriós
personatge que ben bé podria ser membre d’un grup de talladors de pedra que
seguien una mateixa escola.
De moment es pot assegurar que l’obra d’aquest “Mestre” és
troba disseminada des de la Toscana (Italia) fins a Navarra (Espanya), però on
s’han localitzat més exemplars de la seva obra ha estat a l’Aude i als Pirineus
Orientals (França) i a Catalunya.
Actualment, el Centre d’Escultura Romànica reuneix tot
un seguit de reproduccions de l’obra del Mestre de Cabestany. La majoria
d’elles es troben encara “in situ”, d’altres han anat a para a alguns museus
La troballa d’un timpà, al 1934, a l’església de
Nostra Senyora dels Àngels de la localitat de Cabestany, va alertar als experts
sobre l’existència de peces amb les mateixes característiques
Fris a l'esglèsia de Santa Maria (El Voló)
Cap humà. Sant Pere de Rodes (Alt Empordà). Museu Marès, Barcelona
Aparició de Jesús als seus deixebles al mar. Sant Pere
de Rodes (Alt Empordà). Museu Marès, Barcelona
Agnus dei. Sant Pere de Rodes (Alt Empordà). Museu Marès, Barcelona
Mà de Déu. Mur meridional de l’església parroquial de
Port de la Selva (Alt Empordà)
Altres aspectes de l'interior del Centre d'Escultura Romànica. Mestre de Cabestany
Capitell de l'Assumpció. Església de Rius de Menerbés
Altres aspectes de l'interior del Centre d'Escultura Romànica. Mestre de Cabestany
Església de Nostra Senyora dels Àngels on es troba el
timpà original descobert al 1934
Més informació a: Centre d’Escultura Romànica i a
Viquipèdia
Fotos: Alfred Montserrat Nebot ©
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada