13 de setembre del 2012

El Monturull o Torreta dels Soldats (2.760 m)

El cim del Monturull o Torreta dels Soldats, de 2.760 metres, s’aixeca sobre els Estanys de la Pera, front per front amb el Pic de Perafita (2.753 metres), també conegut com Tossal de la Truita. És una ascensió d’un poc més d’una hora i mitja (només anada) sense cap complicació tècnica, només cal anar amb calçat adequat i roba adient a l´època de l’any.

El dia comença al refugi dels Estanys de la Pera. A l'esquerra el Monturull, a la dreta el Perafita

Des del refugi es pot veure tota la ruta a seguir

L'Estany Gran

Si sortim del refugi dels Estanys de la Pera cal retrocedir per la pista fins a trobar el desviament que porta a l’Estany Gran i rodejar-lo fins a passar el petit curs d’aigua que serveix de desguàs del llac. El sender pujar pel bosc atravesant-lo en diagonal cap a l’esquerra. Aviat s’arriba a la carena, on el bosc desapareix i al davant s’obre una amplia vall per on baixa el torrent de Claror

Pujant pel torrent de Claror

Amb el cim del Perafita al fons

La serra Airosa i el Monturull

Cal anar cap al fons de la vall seguint les fites i decantant-se cap a l’esquerra, fins a trobar el Bassot de Claror. Just a l’arribar a aquest petit llac, s’ha d’estar atent a les fites que marxen cap a l’esquerra guanyant alçada amb rapidesa.
Seguint aquest camí s’arriba a la carena de la Serra Airosa. Un suau bony amb una fita de ciment ens diu que estem a 2.662 metres. Des d’aquí cal seguí la carena en direcció al Monturull. S’ha de baixar uns metres, fins al coll que porta el nom del cim, i pujar per la vesant sud-oest del tram final

El cim és ample i molt pla, i esta ocupat per un vèrtex geodèsic

De baixada,  i des del coll de Monturull, es pot agafar una dreta tartera que permet reduir una mica l’horari