24 de novembre del 2018

Volta al Puig de la Guardia (Cerdanyola del Vallès)

Aquest itinerari comença al final del carrer Josep Llimona de Cerdanyola del Vallès (Vallès Occidental). En aquest punt, on s’acaba l’asfalt i un cadenat impedeix el pas de vehicles, es troben uns indicadors que assenyalant diferents rutes. Per la pista que segueix al carrer aviat s’arriba a la riera de Sant Cugat, ara amb força aigua degut a les pluges dels últims dies. El camí va paral·lel al curs d’aigua. A l’alçada del camí de Can Catà, cal girar a la dreta, passar per sota del vell aqüeducte i caminar fins a l’indicador que mostra la ruta cap al Puig de la Guardia.

Riera de Sant Cugat

Pas sobre la riera de Sant Cugat. Enllaç amb el camí de Can Catà

El sender puja fort enmig del bosc fins arribar a una torre elèctrica. A partir d’aquest moment el camí es suavitza i es fa més ample per tornar-se a estrènyer més endavant punt en el que s’observa l’efecte de l’erosió pel pas de bicicletes

Aquest sender desemboca en una pista que ve de les últimes cases que ocupen la part alta del barri de Montflorit. Per l’esquerra, en pujada, s’arriba al cim del Puig de la Guardia (199 m.), ocupat per una torre de guaita dedicada a la vigilància dels focs forestals estivals.
Malgrat l’alçada de la vegetació que envolta el puig s’observa una gran part del Vallès Occidental i els massissos de Montserrat, Sant Llorenç del Munt i Montseny

S’abandona el cim per la pista que porta cap al barri de Montflorit. En arribar a les primeres cases i abans de trepitjar l’asfalt, per l’esquerra s’inicia un camí que en un principi planeja però aviat baixa amb força cap al torrent de Can Coll

En arribar a una bifurcació cal anar a la dreta, fins a l’àrea de lleure del torrent de Can Coll. Rodejant aquest indret s’enllaça amb la pista que va paral·lela al torrent de Can Coll i que torna cap al camí de Can Catà. És l’anomenat camí de Can Codina.
En direcció a Can Catà, el torrent de Can Coll creua diverses vegades el camí. Rarament el caminant es veu en la necessitat de creuar-lo mullant-se les sabates, però les últimes pluges...

Can Codina

A poc de passar Can Codina, un curt sender en baixada condueix a una petita represa que el pas del temps ha fet perdre la seva funció i que en l’actualitat permet el pas sobre les aigües del torrent de Can Codina. Aquests sender enllaça amb el camí de Can Catà, per on es retorna al punt d’origen de l’itinerari