6 de juliol del 2011

El Montcau i la cova Simanya

La cova Simanya, situada al vessant sud-oriental del Montcau (Parc Natural de Sant Llorenç de Munt-l’Obac), és un clàssic dins del itineraris que combinen el caminar amb l’espeleologia. Tot i les precaucions que cal prendre quan es visita una cova, la Simanya es pot visitar amb nens de totes les edats. Per al no tant nens també pot ser una bona experiència. Cal recordar portar llum, un casc de protecció i, si es vol anar ben endins, unes botes d’aigua.
L’aproximació s’inicia al coll d’Estenalles, sobre la carretera que va de Matadepera a Mura. Un marcat camí flanqueja el Montcau fins al coll d’Eres. Es recomanable pujar al cim, situat a 1.063 metres d’altitud, per  veure un dilatat panorama sobre les comarques del Vallès, el Bages i fins i tot el Pirineu.  Al coll d’Eres comença la baixada pel torrent del Llor. S’ha d’estar atents al punt en que la ruta es divideix. Cal anar a l’esquerra, creuar el torrent i seguir pel marge contrari. No es triga a arribar a la cova, fàcilment visible per la seva gran boca d’entrada.

Caminant per sota el Montcau
El Montcau des del coll d’Eres

L’entrada a la Simanya. El recorregut total és d’uns 400 metres

Quan plou fort arriba a sortir aigua per la boca de la cova

A mesura que un s’endinsa en la galeria, l’aigua es fa més present. Els trams finals de la cova son molt estrets i estant plens de fang. Algunes galeries permeten sortir a l’exterior en d’altres punts de la muntanya.