10 de març del 2018

Fonts del Carme i de la Bonaigua a Bellaterra (Cerdanyola del Vallès-Vallès Occidental)

Aquest curt itinerari vol donar a conèixer dues fonts del municipi de Cerdanyola del Vallès (Vallès Occidental) ubicades en terrenys propers a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i per tant a la EMD (Entitat Municipal Descentralitzada) de Bellaterra. Deixant el vehicle a l’aparcament de les columnes de la UAB, just al costat de l’autopista AP-7, cal anar a buscar el camí que discorre paral·lel al torrent de Can Domènec. La zona es ombrívola i humida, especialment en aquesta època de l’any, en que la radiació solar no escalfa gaire a primera hora del matí i el bosc és espès.

De la ruta principal surten diversos camins cap a la dreta que porten a instal·lacions de la UAB. Aviat, per l’esquerra, es baixa al tàlveg del torrent i es troba la Font del Carme. Hi ha rètol indicador

Aquesta font es troba dins d’un recinte circular construït al anys 60 del segle passat. Raja per un tub metàl·lic instal·lat dins d’una fornícula. Un banc recorre una gran part de la zona obrada

Es retorna al camí principal i aviat aquest s’enfila cap a uns camps mentre esdevé un corriol que desemboca a la plaça de l’estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Bellaterra, pel costat de la UAB

Una amplia pista uneix aquesta estació amb la carretera BV-1414. Cal retornar cap al centre de Bellaterra per l’avinguda de Bartomeu, que és el nom que pren la carretera dins la població, fins a trobar, a la dreta, el carrer de la Bonaigua.
La via baixa de nou al torrent de Can Domènec on en una gran esplanada arbrada es troba la font de la Bonaigua, que data de 1930

Itinerari

Es deixa aquest paratge pel marge esquerra del torrent tot seguin de nou el carrer de la Bonaigua, que ara puja a la carretera. Cal continuar cap a l’estació del FFCC de la Generalitat, però ara s’hi arriba pel costat de Bellaterra. Es travessen les vies i en sortir del passadís de l’estació, a l’esquerra, hi ha un rètol que assenyala “Ruta Ho Chi Minh”. Aquest camí porta fins a les primeres cases de la UAB, recinte que caldrà travessar fins a tornar a l’aparcament sota les columnes, al costat de l’AP-7