16 d’octubre del 2018

Font Vella o de Can Ferrer (Cerdanyola del Vallès)

Situada a la capçalera del torrent de Sant Iscle, la font de Can Ferrer o Vella es troba al marge dret de la llera. Es tracta d’una construcció d’obra molt senzilla d’on surt un tub que aboca l’aigua a una pica de ciment. Quan aquesta és plena l’aigua corre torrent avall.
El seu accés des de Cerdanyola del Vallès és fàcil. Des del barri de Canaletes cal agafar la pista que porta a Can Catà.

A l’esquerra del camí es pot veure la recentment reformada església de Santa Maria de les Feixes

Al poc de passar Can Catà la pista es bifurca. La de l’esquerra esta tancada amb una cadena i porta a la masia de Cal Fermí. La de la dreta permet accedir al paratge de la font de Can Llosses, que queda per sota el camí, just al costat del torrent de Sant Iscle

En aquesta època de l'any és fàcil trobar exemplars com aquest

Continuant pista amunt aquesta fa una corba a l’esquerra mentre s’enfila cap a la carena de la serra de la Ventosa. Des de la mateixa corba surt un corriol que penetra al fons del torrent. Només cal seguir-lo per arribar a la font de Can Ferrer

Font Vella o de Can Ferrer

Temps de recorregut: 2hors 30 minuts

Itinerari des de Cerdanyola del Vallès
 Zona ampliada (Base: ICGC)