8 de setembre del 2024

Passejada pel circ de Pessons (Encamp-Andorra)

Des de l’estació d’esquí de Grau Roig (Andorra) comencen una sèrie d’itineraris, situats cap al sud, a través dels quals es pot accedir a les valls de Madriu, Ensagents o al circ de Pessons. Aquest últim paratge és l’objectiu d’aquesta excursió.

De la mateixa estació d’esquí s’inicia una pista que puja fins al restaurant ubicat al costat mateix de l’Estany Primer. Durant el mesos d’estiu un autobús 4X4 permet fer aquest recorregut sense esforç.

Deixant el restaurant a l’esquerra cal seguir el sender que aviat s’enfila camí dels estanys de la Solana, una mena de vall paral·lela a la de Pessons amb excel·lents vistes dels pic Alt del Cuvil (2.833 m.) o el pic d’Ensagents o dels Pessons (2.857 m.).

Estany Primer

Els estanys, alguns grans i d’altres més petits, es van succeint mentre anem guanyant alçada

Pic d'Ensagents

Passat l’últim dels estanys, el corriol comença a girar lleugerament cap al sud-oest

Un dels llac a punt d'assecar-se

No es triga a tenir una bona vista de la vall de Pessons amb tots els seus estanys. Presidint l’entorn el majestuós circ del mateix nom, on destaquen els pic de Ribuls (2.827 m.) i el de Pessons o del Gargantillar (2.864 m.)

Seguint el camí s’arriba a una bifurcació ben senyalitzada

Estany de les Fonts (2.480 m.)

Cal retornar a la bifurcació i continuar pel camí cap a Grau Roig

Els estany es van succeint de nou, ara de baixada. Estany de Meligar, estany Rodó, fins al estany Primer, on es troba el restaurant

Poc abans d’arribar-hi, per la dreta surt un corriol bastant dret que en pocs minuts desemboca en una pista d’esquí. Cal seguir-la fins arribar al punt de partida