16 de gener del 2012

Al Montclar pels Carcaixells d'en Dalmau (Santa Cristia d'Aro)

El Montclar és un cim de 417 metres d’alçada del massís d’Ardenya (Baix Empordà), que s’aixeca entre les valls formades pels torrents de Solius i del Vilar. Hi ha diverses rutes que porten al punt més alt d’aquesta muntanya, però la més distreta és la que recorre els Carcaixells d’en Dalmau. Es tracta d’una carena granítica on es troben tota una sèrie de bonys que reben noms tan suggeridors com: Teto, Escanaill, Suro, Roca llisa, Bec, Punxa o Enforcadura. Son uns relleus que s'han d'anar superant amb l’ajuda d’instal·lacions artificials fixes, com ara cadenes, cables, cordes i fins i tot un curt pont penjat.

Cresta dels Carcaixells d'en Dalmau
Abans d’arribar a Santa Cristina d’Aro s’ha d’agafar la carretera de Solius. Des de davant del Mas Pla surt una pista que porta a Can Llauradó, on s’han de deixar els vehicles. Cal seguir pista amunt fins a trobar una desviació a la dreta que permet creuar el torrent per un petit pont. A partir d’aquí el camí comença a pujar amb força

Sota una pedra coronada per una senyera hi ha la petita capella dedicada a Sant Francesc. Una mica més endavant comencen les instal·lacions fixes

Al pont  hi ha un rètol de ”prohibit el pas” i dona la responsabilitat de la seva utilització a l'usuari

Només cal anar seguint les marques de pintura per enllaçar la ruta

Al final del pas de la Canaleta hi ha una fita que assenyala el camí de tornada cap als vehicles

Per anar al Montclar s'ha de seguir la carena fins a desembocar en una pista que porta al coll de Ceps. Per la dreta s’arriba al cim del Montclar

Fotos: Alfred Montserrat Nebot

Anònim ha dit...

m'interessaria que em diguéssiu si el pont presenta molt mal estat o s'hi pot passar amb tranquilitat. Jo hi he passat amb el retol instal.lat però fa temps i no sé si ara la cosa està més fotuda. seriem gent adulta, no pas menors.
el meu contacte és pepbasart@hotmaillcom o bé al 630 655 867. si em doneu el vostre telèfon miro de trucar-vos jo. gràcies!