8 de novembre del 2020

El mirador del Torrent del Bosc (Cerdanyola del Vallès-Vallès Occidental)

Els relleus existents entre Cerdanyola del Vallès i Sant Cugat del Vallès, al nord de la carretera BP-1413, antigament estaven ocupats per diversos abocadors de runa i altres materials. Actualment acullen varies empreses i el Sincrotró Alba. Entre l’espai alliberat als abocadors (molts han estat soterrats) i els edificis, existeix una amplia varietat de camps de cultius i àrees naturals que encara permeten poder-hi anar a donar una passejada. És una zona de petits turons on destaca el castell de Sant Marçal.

Sortint de Cerdanyola del Vallès per l’avinguda de Còrdova cal anar en direcció a la masia de Can Planes. En arribar a la porta s’ha de seguir pel camí de l’esquerra. Aquest envolta un camp mentre en suau baixada condueix fins al pas que travessa el torrent de Can Magrans. A l’altre costat hi ha tres camins a seguir. Per la dreta, paral·lel al torrent, hi ha un corriol que porta fins una zona d’horts. Aquí el sender es transforma en una pista que va pujant fins desemboca en una camí asfaltat que ve de l’estació de Renfe de Cerdanyola-Universitat.

Baixant cap al torrent de Can Magrans. A la dreta Can Planes

El turó de Montcada

Passant el torrent de Can Magrans

El castell de Sant Marçal

Cal anar a l’esquerra, en pujada, fins a l’Avinguda de la Ciència, creuar la rotonda i seguir pel camí de terra que s’inicia al costat oposat. Ara la ruta és ample i té diverses bifurcacions. Sempre pel més transitat es passa un petit grup de pins. El camí va girant al sud i per la dreta surt un corriol que travessa un camp llaurat

Sota els pins hi ha un parell de bancs. La vista no és que sigui espectacular, ja que l’alçada del mirador és de 117 metres sobre el nivell del mar, però es pot divisar una part de la serra de Collserola, la ciutat de Sant Cugat del Vallès, i cap al nord alguna masia. Continuant pel camí que surt del mirador es desemboca a la carretera BP-1413. Anant en direcció a Cerdanyola del Vallès cal entrar per el primer carrer que es troba a l’esquerra. Més endavant, a les envistes del Sincrotró Alba, el carrer es divideix. Seguint pel carrer de la Llum es passa pel darrera del sincrotró i es creua de nou l’avinguda de la Ciència fins a deixar l’asfalt

Camí del castell

Ara la ruta es de terra. Enseguida s’arriba al camí del Castell de Sant Marçal. Magnífic vial arbrar que uneix la carretera BP-1413 amb el castell

Continuant pel camí més trepitjat  es creua la plana del castell. A la dreta hi havia l’abocador de Can Planes, actualment soterrat. L’itinerari va perdent altitud fins arribar al punt on abans s’ha pogut creuar el torrent de Can Magrans.