27 de juny del 2023

Croda da Lago (Belluno-Veneto)

Aquesta es una ruta senzilla que s’inicia en el Ponte de Rucurto, al costat de la carretera que surt de Cortina d’Ampezzo i puja fins al Passo Guiau, i permet accedir al refugi i llac de Croda da Lago. Quatre quilòmetres abans del “passo”, a l’esquerra, hi ha un petit espai de deixar-hi alguns cotxes. Com ja hem comprovat en anteriors ocasions als Dolomites es difícil perdre’s, tot els camins estan degudament numerats. En aquesta ocasió cal seguir la ruta 437.

El pont de Rucurto es troba sota la via asfaltada i permet creuar el riu del mateix nom que el pont. Al poc es troba un altre pont, després el camí és planer però no triga gaire a pujar.

Pont de Rucurto

En sortir del bosc comencen a destacar els cims de la Tofana di Mezzo i la Tofana di Rozes, situats per sobre dels 3.200 metres d’alçada

S’arriba a un pal amb diferents indicadors. Aquí cal deixar la ruta 437 per seguir la 434

A l’esquerra sobresurten els relleus petris de les Cinque Torri al fons l’estació superior del telefèric de Lagazuoi, a 2.751 metres

Un nou indicador assenyala el mirador de la Val Negra. Aquest mirador ofereix una bona vista sobre la vall de Cortina i el massís del Cristallo al fons

La pujada continua a través del paratge conegut com Val Negra però es va suavitzant a mesura que es guanya altitud. No es triga gaire a divisar el llac Federa

El camí permet avançar pel costat del llac fins arribar al Refugi de Croda da Lago-G. Palmieri a 2.066 metres d’alçada. A l’altre costat del llac s’aixeca l’imponent paret de Croda da Lago, de poc més de 2.700 metres

Refugi Croda da Lago-G. Palmieri

Sauna

Des del refugi, la ruta 434 segueix i permet donar la volta al massís de Croda da Lago, passant per la Forcella Ambrizola i enllaçant amb l’itinerari 436 fins al Passo Guiau. Això és ideal si es compta amb un medi de transport per retornar al punt on s’ha deixat el vehicle

Curiosa font al costat del refugi

Mapa del recorregut

La tornada des del refugi es fa desfent el camí.