27 de març del 2015

Passejant entre les Agulles de Montserrat (el Bruc-Anoia)

La zona més occidental del massís de Montserrat, coneguda com les Agulles, es troba ocupada per una sèrie d’esvelts monòlits fruit de l’acció de l’erosió, la dissolució i la disposició de les diàclasis. Això ha donat pas a una morfologia molt característica que a més ha estat molt valorada pels escaladors.
Després de deixar el vehicle a Can Maçana es comença a caminar per la pista, tancada al transit rodat, inclòs bicicletes, i cavalls, que porta fins al coll de Guirlo. D’aquí surten varis camins. Pel de l’esquerra, ben marcat i amb lleugeres pujades i baixades no es triga a divisar-se l’esperó de roca on es situa la Foradada i la Cadireta.

Paret de les Agulles

La Foradada i la Cadireta

La paret de les Agulles i la Cadireta des de sota
Tot rodejant aquest conjunt rocós, la ruta segueix i comença a pujar amb força. El sender és fa més estret a va a buscar el peu dels cingles de conglomerats que cauen pel vesant nord del massís de Montserrat
Pujant cap al coll Estret

Pujant per sobre del coll Estret
A mesura que l’itinerari s’acosta a la muntanya es va penetrant en una canal força empinada. A través d’aquesta s’arriba al coll Estret, on s’inicien varis camins. Si es continua de dret s’arriba al refugi Vicenç Barbé passant a fregar d’agulles tant conegudes com el Setrill o la Maquina de Tren
Els Frares Encantats
En aquesta ocasió es proposa continuar pujant una mica més tot seguint el camí que surt cap a la dreta. Aquesta ruta permet accedir a una altitud superior i obtenir una visió d’aquesta zona de Montserrat, les Agulles, des d’una perspectiva que no és l’habitual

La Bola de la Partió
Sense deixar el corriol es va passant entre monòlits de roca amb l’ajuda, de tant en tant, d’alguna corda fixa deixada per tal de superar petits desnivells.
Entre la Bola de la Partió i les Bessones hi ha una canal que porta directament al refugi Vicenç Barbé

Refugi

Vista del refugi i la regió d'Agulles camí de la Portella
Es torna a Can Maçana seguint el camí de la Portella

Durada de l'itinerari: 2 hores aprox.