31 de maig del 2022

Puig de les Morreres (2.221 metres)

Aquest és un itinerari curt que permet pujar a un dels cims més alts del Port del Comte, el Puig de les Morreres (2.211 metres) (Guixers-Solsonès). La desaparició de la neu permet una aproximació amb vehicle fins una mica més amunt del 2.000 metres d’altitud.

Cal creuar l’estació d’esquí de Port de Comte fins a l’aparcament situat al Pla de Botons, a la zona de l’Estivella. Al fons de l’indret, a l’esquerra, s’inicia una pista que remunta en direcció al Prat de Bacies

Pas tallat a la rasa de la Bòfia

Després d’uns pocs quilòmetres, abans d’una forta corba a la dreta, cal deixar el vehicle. No hi ha pèrdua ja que el camí a seguir, que ve de front, esta tallat per una pesada biga de ferro

El fons d'algunes dolines està reblert de grava producte de la gelifracció. S'observen alguns punts preferents d'infiltració hídrica

Morfologies periglacials

Prat de Bacies amb formes de reptació i solifluxió

Continuant per aquest camí no es triga a arribar a l’indret on s’ubica la Bòfia, important cavitat càrstica d’enfonsament, que amb els seu 30 metres de fondària és una de les més profundes de la zona. El seu perímetre esta encerclat amb una cinta però cal anar en compte en apropar-se

Imatge extreta d'Espeleoindex

Continuant per la Rasa de la Bòfia amunt i després de superar un petit coll s’entra en una àrea relativament plana farcida de dolines

Vista del Pedró del Quatre Batlles del del cim del Puig de les Morreres

Encavalcament del Puig Sobirà i la Roca de Canalda

Cal anar endavant fins a trobar les restes d’una antiga pista que s’ha de seguir cap a l’esquerra mentre es camina sobre una poc marcada carena

Després de passar pel Portell de l’Ós el camí puja fort fins al cim del Puig de les Morreres