3 d’octubre del 2021

Avenc Bonic (Cervelló-Baix Llobregat)

Quan al 1957 es va descobrir aquesta cavitat va ser batejada amb el nom d’avenc de les Tres Boques. Més tard, donada la gran profusió de espeleotemes, va passar a ser conegut com avenc Bonic. Actualment de bonic no li queda gaire tot i que encara es pot endevinar el seu passat més llustrós.

L’accés és fàcil. Situats prop de l’entrada a la pedrera de l’Ordal, cal seguir el corriol que porta a l’avenc de la Plomada. Deixant aquest a l’esquerra aviat s’arriba a una bifurcació. Per l’esquerra s’inicia un sender que baixa amb força cap al Clot del Cocó i que porta fins a la boca de la cavitat.

El forat consta de tres petits ressalts i d’unes curtes derivacions. Tot el conjunt arriba als 20 metres de profunditat i 69 de recorregut

El conjunt és bastant estret i tot i que el pou, especialment a la pujada és quasi millor grimpar-lo, val la pena col·locar una corda per seguretat. Potser aquesta sigui la causa del perquè hi ha un mínim de punts per poder fixar la corda. Això obliga a protegir alguns llos on aquesta  frega amb la roca

En definitiva, una cavitat per dedicar-hi una matinal entre l’esmorzar i la cervesa del migdia

Més informació sobre l’avenc Bonic a: espeleoindex